Zal ik wel of niet meedoen aan het project a granny a day?
Ik twijfel heel erg, omdat ik al zoveel dingen doe.
Maar het is ook weer zó leuk!
En hoe ga ik dit dan vorm geven?
Nu heb ik het volgende voor mezelf bedacht:
Ik gá meedoen.
De granny's die ik maak voor de beide Grannykringen waar ik (ook) lid van ben, tellen ook mee voor dit project. dan zijn er dus al 7 dagen iedere maand gevuld...
Boven heb ik nog 2 dekentjes liggen die nog niet af zijn en die ook bestaan uit gehaakte vierkanten. Die ga ik afmaken in 2012.
Dus weer 2 vliegen in 1 klap...
En verder maak ik alleen granny's van garen die uit mijn enorme voorraad komen. Ik mag dus, behalve voor de grannykringen, geen nieuw garen kopen.
Zodat ook mijn voorraad wat minder wordt! En dát past dan weer goed in het kader van mijn opruimproject...
Ik geloof dat dit voldoende excuses zijn om voor mezelf te rechtvaardigen dat ik met dit project mag meedoen.
En ik hoop dat jullie me allemaal gaan aanmoedigen, want het zal niet meevallen om de discipline 365 dagen op te brengen;-)

zondag 29 januari 2012

29 januari, dag 44/365, lentedeken, baan 6, blok 7

Blok 7 vandaag gehaakt! Eigenlijk hoorde dit blok 6 te zijn, maar omdat ik gisteren niet zoveel zin had, en een vierkant gemakkelijker haakt dan een bloem, had ik gisteren een vierkant gehaakt. Daar hoef je niet zo veel bij na te denken...
Gelukkig heb ik Pippi, die me motiveert en aanmoedigd!
En zowel blok 6 als blok 7 zijn aan baan 6 gehaakt en alle draadjes zijn weer afgehecht! Alweer een week ben ik bezig met mijn lentedeken. Nog 2 blokken en er is een baan af! Ik vind het wel een beetje "eng" dat ik nog geen tijd heb gehad om vooruit te werken. Dus het kan zijn dat ik af en toe een simpele, andere granny tussendoor haak. Bijvoorbeeld voor de grannykring ofzo. Dat kan ik gemakkelijker haken met kleine kindjes erbij. Of dat ik eens een hele week alleen maar vierkanten maak, ipv bloemen. Nou ja, geen zorgen voor morgen...

5 opmerkingen:

  1. Ik ben zo benieuwd hoe hij is als hij af is...ben nog steeds verliefd op dit patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij wordt dit een heel mooie deken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This square with the flower is just adorable!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk al die lentesquares!! Word er helemaal vrolijk van. Van mij mag de lente wel beginnen, maar dan moeten we nog even wachten als je het weerbericht moet geloven. Kunnen we in ieder geval in de stemming komen van jouw squares!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij wordt al supermooi! Ik word helemaal vrolijk als ik er naar kijk!
    En een simpele granny is ook een granny hoor, geen paniek het moet ook gewoon leuk blijven!
    Ik wissel het ook af, de ene dagvheb je meer zin en/of tijd dan de andere dag.
    Voorlopig zijn we lekker bezig:)

    BeantwoordenVerwijderen